Rabu, September 15, 2010

~Sembunyikan resah selimutilah gelisah~

Views


Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang~

Atin jeha Kembali bersiaran..

Lakaran tercoret buat hati-hati yang mencari sebuah pengisian..buat muhasabah dan pedomen dalam setiap inci kehidupan..ampun dan maaf andai lakaran ini tidak seindah yang digarapkan..moga hati ini dan hati-hati disana tertaut dalam sebuah perjalanan yang berlandaskan keimanan.."ALLAH ITU YANG MAHA MENTAUTKAN"
Ilham datang saat hati dirundung kedukaan..hairan kan..?itulah saya..~ Tapi berduka bukan bermakna menyalahi ujian dan dugaan yang menimpa,bukan jua untuk meratapi segalanya pancaroba yang berlaku sepanjang diberi ruang untuk bernafas..tapi berduka agar cuba untuk memuhasabahkan balik diri dan mencari kekuatan..jangan perlu berduka yang negatif..

"saya cuba tersenyum,anda bagaimana?"~ Berduka..itu hanya kiasan.kiasan kepada hati yang sedikit merintih~indahkan sebuah kiasan..andailah manusia sering cuba untuk menyelami dan menghayati..


" Semua ciptaan Tuhan itu adalah seni yang harus dipeliharai, juga menjadi guru dan ilmu serta pengajaran kepada mereka yang mahu memikirkan.. Betapa hebatnya Tuhan yang menjadikan segalanya.. Sesungguhnya Tuhan itu indah malah menyintai keindahan.. "
~kredit to my cousin roseintel~


~Bahtera Tanpa Nakhoda~
"Sudikah anda menjadi nakhoda pelabuhan bahtera saya?"


~Tinta Tanpa Pena~
"Sudikah anda menghadiahkan pensil yang tidak memerlukan dakwat pen untuk saya melakarkan coretan pada kertas kaku bisu tiada bicara itu?"

~Kubur tidak bernisan~
"Ibarat Hidup Yang tidak berteman kan?"
"Jadi sudikah anda menjadi nisan yang bisa menjadi peringatan kpd saya, bahawa kita semakin hampir utk kembali kepada-NYA?"

~Mp4 Tanpa Earphone~

"Sudikah menjadi earphone ditelinga saya yang bisa mendengar dikala suka dan duka?"

~Kaki yang pincang sebelah~
"Sudikah menjadi teman kaki disebelah lagi yg bisa berlari kencang menaburkan bakti?"

~Gerimis tanpa Pelangi~

"atau juga pelangi yg dihiasi dgn pelbagai warna-warni dlm kehidupan anda.."


Sudikah Kalian?
Saya sangat sudi untuk kalian semua~kepada teman yang sering disekeliling saya..sering,selalu dan sentiasa..
andai ianya bisa meringankan bebanan yg terpundak dibahu kalian..andai kesemuanya bisa meraih redhaNYA..saya sangat sudi~

Saya sudi jadi "LEG" utk sesiapa yang memerlukannya...
Terutama buat yang kehilangan kaki
Yang Tiada nakhoda untuk bahteranya
yang perlukan hati untuk mendengar
yang perlukan bahu untuk bersandar dan menangis
saya sedia berkhidmat buat kalian..andai saya tidak diperlukan suatu hari nanti,saya tetap ada menemani kalian..

Tapi saat ini...~
Saya amat memerlukan bahu untuk bersandar dan menangis..
untuk melepaskan sedikit lelah dan letih..
Untuk memberikan sokongan dan nasihat
dan mengizinkan tangannya dipaut untuk saya kukuh berdiri..
adakah...??

Tiada?!
Tidak mengapa..
Saya Tahu ALLAH Ada...
ALLAH SANGAT CINTAKAN SAYA
ALLAH CINTAKAN KALIAN SEMUA
saya juga akan terus mencinta..
mencintai anda kerna-NYA
Saya Mahu menjadi pelangi
buat seusai gerimis yang membasahi
Jua
Berbuih kasih dlm panas mengadu
bertebaran sayang layaknya teman
menguak rasa hati sedalam lautan
Saya tetap akan berdiri walau ditinggalkan
saya tetap akan mencuba bertahan hingga sampai ajal
ALLAH BERSAMAku~
Sering sentiasa dan selalu

Atin jieha~
sekeping yang bernama hati.. "cubalah selimuti resah,sembunyikan gelisah" jangan tersungkur dengan kepincangan yang berlaku..yang dilanda badai dengan ombak yang menghanyut..anda mampu,anda perlu..sering,sentiasa dan selalu...

[kawal emosi,'terkawal','mengawal','kawalan',pengawalan'~]


Atin jieha
--siratan duka di balik hijab--
cari ruang untuk bernafas


☂Asal Allah redho,Tinta Ini Pasti Bernada.Ya, Teruskan Tersenyum!☂

0 ulasan:

 
COPYRIGHT@Segala Yang Tercatat Di Atas Semua Hak milik Atin Jieha Pemilik SKH