Isnin, Februari 07, 2011

::Monolog seorang Aku::

Views


Monolog beliau ,seorang 'aku'

Seorang yang tidak punya apa-apa

Hina dan kerdil seumpamanya

Itulah 'aku' seorang 'Hamba'~



Gelap terang cerah Gelita

Dari jauh ku lihat bahagia

Semakin menjauh semakin malap

Ibarat lilin yang bakal terpadam..senyap~?



Oh beliau.. seorang 'aku'

Masih seorang hamba yang tidak akan lari

Daripada penghambaan kepada ILAHI

Kerna Hanya DIA yang memiliki sekeping hati

Yang membolak-balikkan hanya dengan kuasa Rabbul Izzati

Dan 'aku' masih disini..?



'Aku' yang masih disini?

Tersadai hanya menanti

Untuk teriakkan apa yang terperosok karat dalam sanubari

Menunggu senja, fajar pergi

Biar gelap malam menemani

Rela 'aku' dibirai sepi

Rela 'aku' bulan bintang jadi saksi

Saat mutiara putih gugur dan menghujani

Maka aku sudi melakar ia dicebisan dinding mimpi



Biar..biar 'aku' mati

Jangan dipedulikan 'aku' disini sendiri

Nyah kalian dari sini

Sinis herdik kalian 'aku' ingati

Ingati bila 'aku' pergi

'Aku' mahu terus mati....~



hey engkau bernama 'aku'

Masih betah engkau berkata begitu

Mati bukan jalan keluar boleh dihala tuju

Bukan boleh menguak secebis duka lara..kaku

Lupakah engkau pada Tuhan-MU?



Engkau yang bernama 'aku'

Mendung itu adalah aturan dari-NYA

Gerimis itu Luahan DIA

Tidak mahukah engkau cuba mendalami merenungi ia seketika?



Andai hujan tiba..tersenyumlah

Andai gerimis hadir..tertawalah

Andai badai berombak...menarilah

Bukankah ia sangat mudah?

Maka..'mereka' akan tersenyum kembali padamu

Untuk engkau seorang 'aku'

'Aku',dia,kamu dan mereka seorang hamba..seorang manusia

Tidak akan lari dari kuasa Yang Maha Pencipta

kerna TAKDIR itu Hanya Milik-NYA

Milik-NYA sahaja Wahai 'AKU'~

--aTiN JieHa--

23:37p.m

07022011

[ Siratan duka dibalik hijab ]


☂Asal Allah redho,Tinta Ini Pasti Bernada.Ya, Teruskan Tersenyum!☂

0 ulasan:

 
COPYRIGHT@Segala Yang Tercatat Di Atas Semua Hak milik Atin Jieha Pemilik SKH