Rabu, Mei 25, 2011

::Ujian Sepi::

Views
Karya ini bukan milikku..~
Milik 'Pena dingin salju' ..
yang menghadiahkan kepada Taman ini
Terima kasih kerna sudi menganugerahkan 'keindahan' pada seni kiasan hati

"Mungkin jalan itu sepi
Tapi Aku masih ada Ilahi
Mungkin jalan Itu sendu
Tapi Bukan aku untuk merayu pada Bukan yang satu
Kerna laluanku hanya untuk TUHAN ku
Rabbul Jalil yang tidak putus-putus Melindungiku!"
Terimalah puisi dari Pena dingin salju buat tapak seni kiasan hati~




Di saat ini,
Aku masih di sini,
Sendirian di malam sepi,
Melangkahkan kaki tanpa bunyi,

Pungguk berterbangan di langit tinggi,
Bulan beredar mengelilingi bumi,
Bintang pula menyinari diri,
Owh, Indahnya ciptaan ilahi,
Aku masih berdiri sendiri,

Terpaku di bawah langit ilahi,
Aku cuba untuk menterjemahkan kata hati,
Di kala rundung sendiri,
Terasa diri ini berjalan tanpa henti,
hanya sendiri di mamah sepi.

Bagai Bulan di malam hari,
Bagai Matahari di siang hari,
Bintang dan planet mengorbit sendiri,
Tapi hakikatnya ianya tidak sendiri.

Berjalan lagi di waktu sepi,
Malam indah terasa sepi,
Hakikatnya malam berganti,
Siang menanti.

Aku masih lagi berdiri,
Merenung kembali kesalahan diri,
Mencuba kembali mengislahkan diri,
Oh Tuhan, Aku masih mencari,
Hakikat insan bernama diri.

Aku tersenyum melihat lalang di tiup angin,
Kesana dan kemari, kiri dan ke kanan,
Tapi aku menghargaimu lalang,
Kau ke kiri dan ke kanan,
Kau tetap teguh bersama akar tunjang,
kau ibarat seorang yang di landa ujian,
kau tetap tabah dan teguh pendirian,
kau, Walau sebatang lalang,
Aku tetap mengagumi dirimu wahai lalang.

Si lalang,
Kau ke kiri dan ke kanan,
tanpa rasa lelah,
makin tinggi ujian mu,
Makin tawaduk dirimu
Hebat dirimu lalang,
Walau hanya sebatang lalang,
kau tetap merendah diri,
Malam masih di landa sepi,
Hebatnya ciptaan Ilahi,
Kesunyian merajai keheningan malam,
Hati, Janganlah kau kelam,
Bersikaplah seperti lalang,
Teguh pendirian bak akar tunjang,
makin tinggi rendah hati di sanjung,
Itulah lalang, berbanding bintang.

- Balang 'sesuka hati'-
Hanya yang benar-benar mengerti pasti memahami
"Erti Hati Pada Memahami"

☂Asal Allah redho,Tinta Ini Pasti Bernada.Ya, Teruskan Tersenyum!☂

0 ulasan:

 
COPYRIGHT@Segala Yang Tercatat Di Atas Semua Hak milik Atin Jieha Pemilik SKH