Ahad, November 20, 2011

:: Kerna Aku Perlu Waktu ::

Views



Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang..

Diukirkan secarik karangan seperti biasa di 'hati' ku..


Jari jemari membilang supaya jangan berhenti untuk mencoret sesuatu di ruangan ini..
Kerna lesunya bakal membuatkan ku sedih sendiri.


Karangan yang dipaparkan ini bukanlah mengenai apa-apa..Tiada apa-apa..
Hanya sekadar omongan dan monolog yang sering-sering kali menerjah dalam kotak minda dan hati.

Sekadar mengenai ku dan 'hati' ini..~

Jadi, natijahnya dilampirkan di sini agar insan-insan lain juga turut mengetahuinya.


Dulu..~

Sejak tahun 7 March 2009, 'hati' ini dibina sehingga kini, ia masih aktif berbicara..sudah beberapa tahun ia 'bernafas' dengan ketukan jari jemari di atas keyboard notebook yang sentiasa menemani ku sampai sekarang. 'Hati' ini sangat penting bagi ku sehinggakan jika ia tetiba hilang atau terpaksa ditutup, diri ini pasti terasa perit.


Sekali lagi ku bilang..~

Seni kiasan hati adalah pentas cerita pemiliknya

Jadi,

Tersangat penting itu hanya ALLAH sahaja Yang tahu hakikatnya.



Cuma sepanjang lebih kurang 3 tahun ini, Aku pasti ditembak dengan persoalan-persoalan..

sahabat handai..teman-teman yang lain, orang yang lebih arif dari ku..

Insan-insan yang sering mengambil berat mengenai aku..

Yang 'menghargai' blog seni kiasan hati ini.. Pasti menyarankan aku supaya menggunakan
medan yang lebih luas dan ke hadapan untuk melakukan perubahan dengan kelebihan yang
dimiliki.

Ya~ salah satunya menghasilkan 'Buku-buku', 'Nota-nota' atau 'Novel' yang panas untuk
diterbitkan didalam ruangan arena dakwah yang lebih bermanfaat.

Ya~

Saat dibangku Mahasiswi, disinilah aku mulai tenggekam ke dunia penulisan. Bagaimanapun jua,
'Novel' yang ku buat sejak dulu itu meraung-raung di sudut kamar hati ku, masih minta
diselesaikan.

Kata seorang teman,Menciptakan seorang watak adalah sama halnya seperti melahirkan 'anak',

Jadi, aku perlu mencorakkan seorang watak ibarat menghiasi kain putih .


Aku hanya bisa menulis 'karya' pada malam hari. Siang hari terlalu suntuk..Suasananya tidak
mendukung untuk menulis 'karya' buah hati itu dalam suasana begini.

Ya Allah.. Berikanlah kekuatan untuk menyelesaikan novel ini, sebelum 'mereka' menghantuiku
untuk selamanya.

Ya~ Aku sendiri sedar.. sekadar menulis dalam blog sehingga ada yang menyatakan..

" Jangan sampai syok sendiri la..~ "

Aiahh..

Bukan aku tidak menulis rangkaian itu..ia masih dalam proses..Cuma aku sendiri memerlukan
waktu untuk melangsaikan 'Buah hati' ku itu.

Ya~ Kerna aku perlukan waktu untuk mengkhatamkan semua itu. Jadi, ketahuilah...

Ruangan ini intipatinya sangat-sangat berharga buat diri aku sendiri.

Kisah aku..

kisah mereka

Dia..

Kami...

Semuanya termaktub dalam kiasan-kiasan yang ku coret dan lukis di dalam Seni kiasan hati ini.


Jadi tiada Istilah 'Syok sendiri' ..

Kerna bagi aku...segala ilham yang ALLAH kurniakan. Aku lebih selesa terbitkan di sini.


" Tak takut orang 'copy-paste' ? "


Aiahh~

Sekali lagi ku katakan ...

Aku sebenarnya sangat sedih andai yang men'copy-paste' dan tidak amanah selepas
mengambilnya..

Betul..

Aku sangat sedih andai segala cerita milikku dijadikan karya milik mereka sendiri.

Sangat sedih..~

Tidak kisah untuk mengambilnya ..lantas di miliki mereka.

Cuma, ku harapkan mereka mampu meletakkan 'secalit tinta' dimanakah mereka mengambil ia~

Tapi..

Aku selalu teringat..

Ilmu dan ilham ini adalah MILIK DIA,MILIK ALLAH TAALA..

Tidak berhak untuk aku 'menyembunyikan' apa yang ALLAH beri..lantas dimiliki aku sendiri.

Tidak patut...~

Namun, terpulanglah ..segalanya atas diri sendiri.

Jadi..Aku tetap mengizinkan walau bagaimana pun.


Tapi..

Tapi..

dan Tapi...


Infiniti dan apa-apa yang kita ada

Pemiliknya Adalah DIA..

Segalanya Kepunyaan DIA.

Dan aku sendiri terhantuk dengan itu~

Allah...


Namun apa pun,

Secarik mutiara ku lampirkan..:


"Kalau tiada orang yang mahu mendengar kalam bicara dakwahmu, teruskan juga
menyampaikan,

kerna seluruh alam memahaminya.

Malah seluruh alam gembira mendengar dan menyahut kalam-kalam yang mengagungkan
TUHAN.


- Bediuzzaman Said Nursi -

Benar,

Sebenarnya aku masih perlukan 'WAKTU'~



- Atin Jieha-

21112011

20:30P.m


- Ampunkan Ku Ya RABB -

☂Asal Allah redho,Tinta Ini Pasti Bernada.Ya, Teruskan Tersenyum!☂

0 ulasan:

 
COPYRIGHT@Segala Yang Tercatat Di Atas Semua Hak milik Atin Jieha Pemilik SKH