Rabu, Disember 13, 2017

:: Kunci Hati dan Usang ::

Views

365,
Berlalu dengan pantasnya.
Dan hari ini ,
Kau kembali mengambil kunci .
Kau cuba membuka pintu hati nan usang.
Didalamnya..
Ku kira ada hati yang mekar merah berdegup dengan baik sekali.
Ternyata yang ada,
Hanya usang dan sakit tenatnya hati.

" Kenapa begitu teman? "
Soal ku dengan nada simpati seraya mata ku pejamkan.
Tidak mampu aku menghadap wajahnya yang terkilan.
Lantaran melihat hasil setelah kembalinya amat mengejutkan.

Dalam rasa sesak dan sukar,
Kau menjawabku dengan sendu yang tidak mampu terungkapkan.

" Iman, telah aku telanjangkan . Diganti nafsu. Aku biar merajai diri dengan begitu. "


Aku masih cuba membiarkan mataku terpejam.
Khusyuk mendengar pengakuan yang sarat dengan penyesalan.

"Lalu, mana iman kau lemparkan ? "
" TUHAN ? Di mana engkau letakkan? "
" Hati ? Kalau hati kau hitam , sekiranya engkau mahu ,
ayuh aku bantu.
 Cuci dan basahkan dengan muhasabah. Engkau mahu tidak? "

Dia menunduk.
Tanpa disedari, dia depangkan tangan.
Dengan wajah yang bungkam dan suram ,dihulur hatinya untuk aku.
Ya, akan aku cuba rawat.
Bersamanya untuk menghidupkan kembali hati nan usang.
Bagi menggantikan dengan degupan islam, iman dan ihsan.

Nanti,
Sudah selesai.
Aku akan pulangkan kunci kepada hatimu.

Kali itu,
Kau buka.
Dan tersenyumlah. 


🌂Rasanya kau tahu kita punya rasa yang sama. 🗝💝

AtinJieha
Pemilik Seni kiasan Hati
13122017
15:19 P.M

☂Asal Allah redho,Tinta Ini Pasti Bernada.Ya, Teruskan Tersenyum!☂

0 ulasan:

 
COPYRIGHT@Segala Yang Tercatat Di Atas Semua Hak milik Atin Jieha Pemilik SKH