Isnin, Februari 12, 2018

:: Kau Tahu Kawan, Balang Ilusi::

Views



Kau tahu kawan,
Aku sedang membuka gulungan-gulungan nota kecil 
dari Balang ilusi yang kau hadiahkan.
Aku sapu habuk,
Aku tiup debu yang bermukim.
Aku buka dan ku intai isinya.
Aku baca kembali, 
Aku hayati kini.
Dan aku jadi rindu,
Rindu yang tersangat parah. 
Untuk mengulang detik-detik bersama kamu.

Kau Tahu kawan,
Detik-detik dahulu tidak mungkin mampu diulangi.
Mustahil.
Kerna kita sudah berbeda situasi.
Aku menahan rasa rindu ini dengan sendiri. 
Dan aku tahu kau sudah pergi melupai,
Sahabatmu ini yang telah jauh pergi. 

Kau tahu Kawan,
Nota-nota kecil itu, 
Terkandung kenangan dahulu.
saat kau menyantuni aku,
Kau mendamaikan aku.
Lalu kau pasti tuliskan nota kecil
Tanpa dipinta kau masukkan ke dalam balang kaca ilusi itu,
Kau coret cinta, 
Kau lukis jwa.
Kau senandungkan dengan lirikan hatimu,
Kau letakkan gugusan-gugusan senyummu,
Dan tidak lupa berduyun-duyun nasihat kau patrikan dalam cebisan itu.
Bagaimanakah aku mampu melupakan kau sahabat ?

Membaca cebis-cebis Nota itu, 
Kejap senyumku menjelma,
Kejap rawanku merana.
Kadang ada air mata terselit ditubir mata, 
Kadang ada bunga memekar di minda.

Balang ilusi ini hanya satu-satunya kenangan antara kita.
Kalau kau baca, 
Ketahuilah, 
Aku sentiasa ada.
Tidak bisa seperti biasa, 
Namun masih ada untuk di kenang sepanjang hayatnya. 
AtinJieha
Pemilik Seni Kiasan Hati
12022018
16:58P.M
 

 Yang nampak balang ilusi itu, 
Hanya Aku dan Kau.
Dengan mata hati,
Ia muncul .
Dengan menutup hati, 
Ia hilang.
Nanti-nanti, 
Kalau tiba-tiba nama aku terlayang di fikiran ,
Kau kenangkanlah balang itu,
Dan jangan lupa rantaikan doa darimu untukku, 
Agar aku tetap gagah seperti kau dewasakan aku dahulu, 
Dengan kalam-kalammu yang membangunkan aku!



☂Asal Allah redho,Tinta Ini Pasti Bernada.Ya, Teruskan Tersenyum!☂

0 ulasan:

 
COPYRIGHT@Segala Yang Tercatat Di Atas Semua Hak milik Atin Jieha Pemilik SKH