Rabu, Januari 19, 2011

~..Ya RaBBi..~

Views

Ya RaBBi..~
Aku berjalan melewati permukaan bumi yang tinggi
yang rata ku bawa bersama hatiku kemana sahaja
Tetapi mengapakah seringkali aku melupakanMU
Sedangkan yang ku lewati itu tiada sebesar zarah pun bukan ciptaanMU
Maka tanpa sedar..
Tanpa adanya layak untuk diriku memijak bumiMU ini
Masih jua ENGKAU sambungkan nyawa dan rezeki buat diriku
Ya RaBBi..~
Aku mencari di mana hatiku
Di mana tumpuanku dan di mana tuju kasih sayangku
Kepada siapakah telah aku terbangkan rindu ini
Lalu mencarilah aku seperti orang yang tersesat jalan
Sesekali aku yakini bahawa jalan yang ku pilih itu ialah benar
Tetapi kenapa tidak ku temui tanda-tanda kebenaran di sepanjang jalan yang kulalui itu
Di manakah tanda-tanda itu atau akukah yang tersalah memilih arah?
Jika begitu di manakah pula jalan untukku kembali..
Ya RaBBi..~
Dengan kelembutan cintaMU..
Aku mohon untuk sujud hanya di bawah limpahan rahmat dan ampun kasihMU
Tidak aku melihat akan sia-sia ENGKAU ciptakan jasadku ini
Pun bukan hanya untuk bergembira
Ya RaBBi..~
Meskipun kerap kali aku rasakan akan betapa tidak layaknya diri ini untuk memijak
walau sebutir pasir di bumiMU
apalagi untuk meneguk dinginnya air pada kala tekakku kehausan
namun berilah aku kekuatan dan keampunanMU untuk ku kembali
berdiri menyuci diri dan hati
Untuk kembali mentaati dan melaksanakan amanahMU yang terpikul di bahu ku
Maafkanlah kealpaan dan kelalaianku pada waktu dahulu
Terimalah daku untuk kembali kepadaMU


☂Asal Allah redho,Tinta Ini Pasti Bernada.Ya, Teruskan Tersenyum!☂

0 ulasan:

 
COPYRIGHT@Segala Yang Tercatat Di Atas Semua Hak milik Atin Jieha Pemilik SKH