Selasa, Januari 11, 2011

::Dakaplah aku Ya ILAHI::

Views

~..dan bahawasanya DIA lah yang menjadikan orang tertawa dan menangis.~ (An Najm : 43)


Ya Allah..
Dakaplah hatiku ini
Tatkala aku runsing terasa payah
Tatkala aku lalai tak tentu arah
Tatkala aku hilang punca dalam musibah
Tatkala jahil menyumbingkan langkah
Sesungguhnya..
Tiada yang mampu ku harungi tanpa-Mu Ya Allah

Ya Allah..
Aku tidak ingin cermin hidupku tersadai
Tanpa nada tanpa nafas murni
Aku tidak ingin cermin hidupku tergadai
Terhempas Ombak Terkulai di tepian pantai

Aku tidak mahu menangis
Untuk Ujian dunia yang terlalu payah
Aku tidak mahu merintih
Untuk fitrah yang menjadi fitnah
Tidak ku anggap sebuah tangis
Yang bakal menghancurkan sebuah mimpi
Yang di rajut dalam baitan duri
Menembusi segalanya di dalam hati
Yang ingin ku tahu
Aku ingin terus berdiri
Teguh dengan tapak kaki sendiri
tidak lain dan tidak bukan dalam menyusuri ranjau ini
sebuah penghambaan untuk menyahut seruan cinta-MU ILAHI

--Dakaplah Aku Ilahi--


Rasulullah saw bersabda :

Tidaklah mata seseorang menitiskan air mata kecuali Allah akan mengharamkan tubuhnya dari api neraka. Dan apabila air matanya mengalir ke pipi maka wajahnya tidak akan terkotori oleh debu kehinaan, apabila seorang daripada suatu kaum menangis, maka kaum itu akan di rahmati. Tidaklah ada sesuatupun yang tak mempunyai kadar dan balasan kecuali air mata. Sesungguhnya air mata dapat memadamkan lautan api neraka.

-- Atin Jieha --
11012011
20:30P.m
~I love walking in the rain because no one knows I'm crying!~

☂Asal Allah redho,Tinta Ini Pasti Bernada.Ya, Teruskan Tersenyum!☂

0 ulasan:

 
COPYRIGHT@Segala Yang Tercatat Di Atas Semua Hak milik Atin Jieha Pemilik SKH