Rabu, Mac 09, 2011

~Itu Dulu...dan kini bersama salju~

Views

~Ten thousand Flowers in spring
The moon in autumn,
A cool breeze in summer,
Snow in winter.
If your mind isn't clouded by unnecessary things,
This is the best season of your life~
--The Diary of Season--


Masihkah ada lagi salju?
Buat menjenguk dan ziarahi daku
Hatiku sentiasa menyeru
"Oh Tuhan..Anugerah salju buatku~"

Dulu..
Saat zaman kian hitam
Hidup semakin kelam
Bibir kian membungkam
Mata semakin terpejam

Dan..
Aku~
Masih dikejar bayang-bayang
hingga tubuh ku kian pincang
Nyawa serasa mahu melayang
Biar jiwa nyah terbang
terbang bersama layang-layang....~

Gerimisnya sketsa itu
Buat aku semakin buntu
Mehnah durja sering ku hidu
Apa petaka akan memburu?

Tidak dikisah apa yang berlaku
Tidak dihirau takdir yang tak menentu
Janji hidup terus berlagu
Asal tidak pincang kaki yang satu

Tetapi..~
Gelap itu dekat..ye,ia masih gelap
lampu kian malap
Tunggu saat cahaya lelap
Resah makin kerap
Aku ..~
Aku jatuh tertiarap

Tersadung batu..Jatuh
Terlanggar tiang..sakit
Tergelincir jalan..seliuh
Tersungkur langkah..perit

Demikian..
Aku Rencat dalam perjalanan
Langkah semakin perlahan
Tubuh kena penangan
Minda tiada rancangan..
Kosong..~
Sifar..~

Allah...Allah..Allah~

Hentakkan jiwa ku dengan hikmah-Mu
Sedarkan aku..
Hidup itu ada hala tuju
Pada ZAT Yang Maha Satu
Rohani ku hanya terisi dengan kalam-MU

Allah..
Titipkan cahaya-Mu
Hadirkan salju-Mu
Agar sinar sentiasa menebar di kalbuku
Agar gelapku diselaputi putih salju
Moga itu dulu..dan kini aku bersama salju~



--Atin Jieha--
[ Dear snow,please keep falling :) ]
22:43p/m
09032011

☂Asal Allah redho,Tinta Ini Pasti Bernada.Ya, Teruskan Tersenyum!☂

0 ulasan:

 
COPYRIGHT@Segala Yang Tercatat Di Atas Semua Hak milik Atin Jieha Pemilik SKH