Sabtu, November 26, 2011

:: Indah Lelapku, Buruk Sedarku ::

Views


Indah Lelapku..
Buruk Sedarku~

Gelap Gelita Kelam Malam
Malam ku bagaikan Jembalang
Pagi diriku mulai berperang
Mengutuk diri Tidak pernah sesal

Aiahh~
Terlanjur perbuatan.
Rosaknya akal..
Bertanduknya Syaitan
Melingkari jasad yang terbuai..

Allah ..
Indah lelapku..
Namun buruk sedarku.
Lemahnya imanku
Tersasar langsung ke lorong gelap itu
Jatuh semula ke lubang yang sama
Kembali membutakan mata iman dan jiwa

Allah..Allah..Allah~
Mahu gugur mutiara putih itu ke tanah
Hati bermaharajalelakan serba salah
Terasa diri tidak terdaya, lantas mengibar bendera kalah
Kerna telah tersandung ..membuat nafsu bernafas dengan megah~

Allah..Allah..Allah~
Jiwa Memberontakkan
Bukan ingin begini..
Tidak juga ingin begitu
Memijak langkah yang khilaf itu
Aku sendiri Buntu~

Allah..Allah..Allah~
Bantu aku ..kembalikan aku
Jauhkan aku dari durjana Nafsu
Dekatkan aku dengan HUBB-MU
Kelak terhantuknya aku tidak lagi bertindak melulu..~

Moga indahnya lelapku..
Bahagianya tetap pada sedarku..~

-Atin Jieha-
26112011
12:05a.m
Bayt Imtiyaz 'crew',Jordan


Nota SKH:
" Jika engkau ingin tahu kedudukan ALLAH di dalam hatimu, lihatlah di mana engkau letakkan ALLAH dalam hidupmu. Sungguh~ Nikmat terbesar adalah pabila engkau memiliki ALLAH sebagai RABB. "

☂Asal Allah redho,Tinta Ini Pasti Bernada.Ya, Teruskan Tersenyum!☂

0 ulasan:

 
COPYRIGHT@Segala Yang Tercatat Di Atas Semua Hak milik Atin Jieha Pemilik SKH