Sabtu, Disember 08, 2012

:: Hati Kecil ::

Views
Sahaja aku berlindung dari syaitan dan iblis yang durjana,
Lantas ku gumam Asma-NYA..
Moga yang ditulis tidak menyalahi syariat-NYA,
moga yang ternukil mampu melegakan apa yang terasa.

------------------------------------------------------------------------------





Manusia, 
Aku punya hati yang sangat kecil
Hati yang bisa lelah 
Hati yang bisa gundah

Kata manusia, 
" Jangan biar parah, rawati sedikit demi sedikit "

Manusia, 
Aku tahu.
Aku sangat tahu , kerna hati ini bukan sekali lelah,
Bukan sekali gundah.
Biasa,
Sangat terbiasa,

Manusia masih tidak tahu ,
Segalaku tulis
Ada penyebabnya
Segala ku lukis
Ada inspirasinya
Kerna itu aku suka berdiam di taman hati ini
Jarang yang menjengahnya 
Cukup aku yang menulis dan membacanya berkali-kali
Saat itu pasti hati yang tersangat kecil ini akan terubat kembali

Manusia, 
Bumi mana yang difikir tidak ditimpa hujan 
Barangkali ada juga ribut taufan
Tsunami dan segala bagai..

Merasa terasa, lumrah kehidupan
Merasa kecewa , cabaran..

Tapi, 
Hari ini sahaja..
Izinkan Hati ini berkecil hati .
Sekali ini , 
Selepas sembuh, 
Pasti dibasmi catatan ini
Biar lega, dan aku nyahkan. 

Hati aku terasa sangat kecil sekali, 
Bila manusia hanya tahu menuding jari
Tanpa mengambil tahu kuku dan isi.


-AtinJieha-
08122012
[ Elok ku nukil habis, hujan pun bergelimpangan di luar. Bagai mengerti ~ ]



☂Asal Allah redho,Tinta Ini Pasti Bernada.Ya, Teruskan Tersenyum!☂

0 ulasan:

 
COPYRIGHT@Segala Yang Tercatat Di Atas Semua Hak milik Atin Jieha Pemilik SKH